Handelsbetingelser for Smart-gardin.dk

Smart-gardin.dk
Brunbjergparken 56
6200
TLF: +4560798518
CVR: 41684232
kundeservice@smart-gardin.dk

Betaling

Smart-gardin.dk modtager online betalinger med; Visa, Mastercard.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Alle beløb på hjemmesiden er eksklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

Smart-gardin.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Smart-gardin.dk’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstiden for din ordre er typisk 1-4 uger.

Leverings område: Vi leverer kun varer indenfor Danmark..

Smart-gardin.dk afsender varer med følgende: UPS – Privat, DPD og DHL.

Der er gratis fragt.

Fortrydelsesret

Der gives ikke fortrydelsesret på varer købt i vores webshop da varen er af sådan art, at der i henhold til dansk lovgivning ikke kan eller bør ydes returret.

Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Smart-gardin.dk at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Smart-gardin.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Smart-gardin.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Smart-gardin.dk
Brunbjergparken 56
6200
TLF: +4560798518
kundeservice@smart-gardin.dk

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Smart-gardin.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Smart-gardin.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Smart-gardin.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Smart-gardin.dk er: Morten Niemann

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Smart-gardin.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@smart-gardin.dk.

Cookies
På https://www.smart-gardin.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: kundeservice@smart-gardin.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu


Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)- Bestilt den (*)/modtaget den (*)- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)- Dato

  • Ifølge forbrugeraftaleloven er der 14 dages fortrydelsesret, men da vores produkter fremstilles specielt efter dine behov, bortfalder fortrydelsesretten når tilpasningen påbegyndes. Når du godkender køb på hjemmesiden og accepterer vores salgs- og leveringsbetingelser, accepterer du samtidig at tilpasning kan påbegyndes og at fortrydelsesretten dermed bortfalder.
  • Fortryder du købet, vil vi anmode dig om at kontakte os snarest muligt, da vi vil forsøge at stoppe ordren og dermed hæve købet for dig.
  • For ikke specialfremstillet varer løber de 14 dages fortrydelsesret fra den dag af, hvor du har modtaget varen.
  • Varens stand, når du sender den retur:
    • Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
    • Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
    • Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.)
  • Tilbagebetaling af købsbeløbet:
    • Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
    • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig.

Reklamationsret

  • Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er købt hos os i 2 år fra modtagelsesdatoen. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere i rimelig tid efter du har konstateret manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
  • Når du ønsker at reklamere over et produkt, bør du først kontakte os og herefter skal produktet indsendes til os på vores adresse. Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.
  • Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Transportskader
Vi opfordrer dig til at kontrollere pakken ved modtagelsen for eventuelle transportskader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt kundeservice og meddel, at du har afvist varen.

Hvis en vare/ordre forsvinder i transporten, vil denne blive efterlyst hos den pågældende transportør.

 

Gardiner på mål
Gardiner produceret efter dine mål har produktionsmargin på +/- 5mm.

Billeder og stofgengivelser
Alle billeder og stofgengivelser er gjort så præcist som muligt. Smart-gardin.dk kan dog ikke garantere at farven/nuance på billederne er identisk med produktets farve. Dette skyldes, at farver kan variere efter indstillingen af den lokale skærm/enhed som viser disse billeder.